^Vissza a lap tetejére
logo

Fejér Megyei Gesztenyés Egyesített Szociális Intézmény

Bakancs Túra

Az otthonunkban töltött hosszú téli sötét délutánok és esték után nem csoda, ha a szabadba kívánkozunk. Az alig zöldellő lombok közt járni, hegyet-völgyet átszelni a téli álom után nyújtózkodó természetben a legjobb kora tavaszi program, amit csak kitalálhatunk magunknak. Március 23-án megalapítottuk Bakancsos Klubunkat. Első utunk az Alcsúti Arborétumba vezetett, ahol gyönyörű látványban volt részünk.

Az  Arborétum több mint két hektáron elterülő egybefüggő mediterrán hóvirágmezeje, hét hóvirágfaj huszonnégy változata fogadott bennünket. A kastélypark csodálatos fái közül egyik hatalmas platánfáját kis csoportunk vidáman fogta körbe. Sajnos ma már csak egy ablaktalan, csonka falmaradvány és egy jellegét vesztett kápolnaépület emlékeztet arra, hogy valamikor az alcsúti park közepén állt Magyarország egyik legszebb kastélya. Azonban ez sem szegte kedvünket, jót tornáztunk a kellemes levegőn, Storno Ferenc neoromán kápolnájánál. Kis túránkra nem mentünk üres kézzel, hátizsákunkból folyadékutánpótlás és uzsonna került elő. Legleleményesebb lakóink a közeli fákon a fák doktorait is megfigyelhették, a harkályok táplálékkeresés során a fák törzsét  hangosan kopogtatták csőrükkel. Kissé elfáradva sétáltunk vissza intézményi buszainkhoz, de már közösen tervezgettük a következő túránkat.